از قدیمی ترین مواد دارویی در جهان می توان از زنجبیل نام برد که همواره مورد استفاده مردم و پزشکان بوده است. نام قدیمی این ماده زنجفیل یا شنگویر بوده و یک ادویه مفید و پرکاربرد برای افراد محسوب می شده است. زنجبیل سرشار از مواد مغذی و ترکیبات زیست فعالی است که برای مغز و بدن انسان مزایای فراوانی را به همراه دارند. این ماده همچنین یک چاشنی مغذی محسوب شده و آشپزها از آن برای پختن غذاهای هندی، ایرانی و چینی استفاده می کنند.

زنجبیل تقریبا در سراسر جهان به ویژه طب‌ سنتی هند، مکتب طب سنتی ایران و طب سنتی چین به عنوان یکی از مهم‌ترین گیاهان دارویی که جنبه‌ های درمانی مختلفی دارد، شناخته شده است. این ماده برای درمان بسیاری از مشکلات بدن مفید و پرکاربرد است و افراد ماهر در طب سنتی بسیار از آن استفاده می کنند.

از جمله خواص زنجبیل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

پیشگیری از سرطان، درمان دردهای معده، تقویت معده، درمان سنگ کلیه، ضد قارچ، درمان چاقی، از بین برنده میگرن، مفید برای قلب، درمان کمردرد، درمان دردهای قاعدگی و…

تاثیر زنجبیل بر معده

زنجبیل برای درمان بسیاری از دردهای دستگاه گوارش و معده مفید است وباعث تقویت معده می شود. همچنین ه به ترشح صفرا و تحریک هضم بهتر غذا کمک می کند. دمنوش زنجبیل ناراحتی های معده از جمله گرفتگی، سوزش سر دل، اسهال و نفخ را برطرف می کند. نفخ معده نیز با استفاده از زنبجیل برطرف می شود که برای درمان آن باید در طی روز دو یا سه بار به مقدار کم زنجبیل میل کنید.

می توانید شربت روزانه شربت عسل تهیه نموده و مقداری زنجبیل داخل آن بریزید و میل کنید. این کار برای کاهش وزن نیز موثر است. زیرا زنجبیل کاهش اشتها و کاهش وزن را نیر برای شما به همراه خواهد داشت. برای برطرف کردن ناراحتی های معده زنجبیل تازه را خرد کرده و روی آن نمک بپاشید، سپس در طول روز به طور مرتب این قطعات را بجوید.

سایت منبع: موج نیوز

 

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *