اگر در حال جمع کردن مجموعه ی ابزارتان هستید، آچار فرانسه باید اولین آچاری باشد که می خرید. یک اندازه ی بزرگ و یک اندازه ی کوچک از آن. آچار فرانسه دارای یک فک ثابت و یک فک متحرّک است که به شما امکان می دهد که آن را برای کار بر روی اندازه های مختلفی از اتّصالات استفاده کنید. فک ها به طور معمول صاف و تخت هستند و برای گرفتن مهره های چهارگوش و شش ضلعی طرّاحی شده اند. سر آچار فرانسه معمولاً دارای زاویه ی ۲۲ ۱/۲ درجه ای با دسته است؛ تا در فضاهای تنگ بتوان با پشت و رو کردن آچار دو موقعیّت مختلف برای در دست گرفتن آن فراهم کرد.

آچار فرانسه با چرخاندن قسمت پیچ مانند آن که معمولاً در قسمت پایینیِ سرِ آچار قرار گرفته است کار می کند. در حالی که آچارهای معمولی تنها می توانند بر روی یک سایز خاص از مهره استفاده شوند، آچار فرانسه را می توان بر روی دامنه ی وسیعی از اندازه های مهره ها به کار برد. آچار فرانسه ها موقع کار روی ماشین یا دوچرخه تان، یا زمانی که لوله کشی می کنید بسیار به کارتان می آیند.

چطور از یک آچار فرانسه استفاده کنیم؟

دهانه ی آچار را با چرخاندن قسمت پیچ مانند آن قدری بیشتر از اندازه ی مهره باز کنید.
یکی از فک های باز آچار را روی مهره بگذارید و آن در جایش نگه دارید. قسمت پیچ مانند آچار را آنقدر بچرخانید تا فک ها محکم دور مهره را بگیرند.
برای بستن اتّصالات، آچار را در جهت عقربه های ساعت و برای باز کردن آن ها در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید.
با شل کردن قسمت پیچ مانند آچار می توانید فک ها را باز کرده و آچار را از اتّصالات جدا کنید.
با وجود اینکه آچار فرانسه طوری طرّاحی شده است که بتوانید بر روی هر دو فک ثابت و متحرّک آن فشار وارد کنید، وضعیّت مطلوب این است که طوری از آچار استفاده کنید که فشار تنها بر روی فک ثابت، که محکم تر است، وارد شود. فشار زیاد بر روی فک متحرّک، که ضعیف تر است، می تواند منجر به شکستن آچار و آسیب دیدن دست هایتان شود. زمانی که آچار را روی مهره قرار می دهید، فک متحرّک باید در طرفی باشد که چرخش در آن جهت استفاده می شود. این فشار را بر روی فک ثابت قرار می دهد. در تصویر زیر این هر دو شیوه ی صحیح و غلط قرار گرفتن فک ها نمایش داده شده است:

همچنین زمانی که آچار فرانسه تان را بر روی پیچ یا مهره تان قرار می دهید، مطمئن شوید که فک متحرّک با پیچ یا مهره چفت شده باشد؛ تا از سر خوردن آچار و خورده شدن و گرد کردن سر پیچ یا مهره جلوگیری شود.

منبع: سایت یوتول

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *