گاز فاضلاب چیست؟

گاز فاضلاب که دستکم نقص‌ رایحه را برای هم محلی یک منزل تولید میکند , ترکیبی از گازهای معدنی است که با کارایی غیرهوازی باکتری‌ها ( باکتری‌هایی که نیاز به اکسیژن ندارند ) بر روی لجن و فاضلاب تولید میشود . این گاز میتواند دربرگیرنده سولفید هیدروژن , آمونیاک , دی اکسید کربن , متان , نیتروژن و هیدروژن باشد .

چاه فاضلاب

بوی بد فاضلاب ناشی از چیست؟

نسبتاً مدام سولفید هیدروژن تقصیر کار اساسی است هرچند در موردها نایاب آمونیاک را نیز می بایست زمینه اعتنا قرار اعطا کرد . سایر گازهای فهرست شده در صدر بی رایحه میباشند . آستانه رایحه یا این که پایینترین غلظتی که هیدروژن سولفوره میتواند استشمام شود رقمی مابین یک هزارم و یک صدم نصیب در میلیون است که عددی مضاعف ناچیز است . برای ادراک خوبتر می بایست خاطرنشان کرد که در یک مقیاس خطی , یک بخش در میلیون شبیه یک سانتیمتر در روستا کیلومتر است .

آیا گاز فاضلاب برای مردم مضر است؟

صرفا ذیل موردها فوق العاده غیر معمول . هرچند گاز هیدروژن سولفوره سمی است , برای مردمی که ذیل غلظتهای معمول این گاز در منازل با نقص‌ رایحه روبرو هستند , صدمه رسان وجود ندارد . مطالعات نشان داده که در غلظتهای بالای ۱۵۰ نصیب در میلیون , این گاز دارنده تاثیر افسردگی روی سلسله روان مرکزی است . این مقدار فی مابین ۱۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ برابر میزان قابل شناسایی به وسیله اکثر اوقات مردمان است . هیچ گازی در فاضلابروها به غلظتی ساخت نمیشود که برای ساکنین خطرناک باشد .

هر چند درصورتی که کسی در تونل یا این که گودال دربردارنده فاضلابی وارد شود که ذیل تجزیه بی هوازی قرار گرفته است , بخت مسمومیت وی قلیل وجود ندارد .

چاه فاضلاب

چطور گاز فاضلاب وارد خانه می شود؟

صرفا راهی که گاز فاضلاب وارد خانه میشود این است که در لوله کشی خانه اشتباهی پیش آمده باشد . عمومی‌ترین نقص در سیستم لوله کشی وجود زهکشهایی است که شترگلو ندارند! علی الخصوص زمانی این واقعه برای زهکشهای ذیل زمین یا این که اتاق تاسیسات بیفتد . از سال ۱۹۷۰ شهر ماریون یک برنامه بازرسی لوله کشی را اجرایی کرد و سپس مورخ به هیچ خانه‌ای اذن نداد که به جهت نداشتن شترگلو , نقص‌ دار شود . درصورتی که منزل شما قدیمی‌تر است ( مراد مملکت ما وجود ندارد ) زهکشهای کف خانه شما شاید شترگلو داشته باشند و شاید نداشته باشند .

دیگر راه های ورود گاز فاضلاب به منزل

۱ – شترگلوی کم آب

درصورتی که در یک خط زهکش شترگلویی باشد که اکثر اوقات زمینه به کارگیری قرار نگیرد , آب شتر گلو تبخیر میشود و جزو آن در گیر شکستگی میشود .

۲ – یک شترگلوی مصدوم

آشکارا معین است که درصورتی که شترگلو کنار گذاشتن بخورد و به آب اذن خروج بدهد , گشوده نیز جزو شترگلو صدمه می‌بیند .

۳ – یک خط زهکش مصدوم

درصورتی که خط زهکش مابین خط اساسی فاضلاب و شتر گلو بشکند یا این که کنار گذاشتن بخورد هیچ چیز نمی‌تواند بازدارنده از این شود که گاز از کنار گذاشتن یا این که شکستگی جانور در خط لوله رها گردد . از طرفی دیگر یک خط زهکش مصدوم شاید به فاضلاب زهکش اذن دهد که به درون پی یا این که زیرزمین منزل شما پس بزند و شما‌را با بوی نامطبوع فاضلاب تجمع یافته فاضلابرو مواجه گرداند .

۴ – یک تهویه گرفته یا این که مصدوم

سیستم تهویه لوله کشی شما به گونه‌ای پباده سازی شده که اختلاف فشار اتمسفری تولید شده به وسیله جریان فاضلاب را در کل لوله کشی یکنواخت نگه دارااست و همینطور به گازهای فاضلاب اذن دهد که به وسیله تهویه از سیستم لوله کشی به اتمسفر بالای منزل رها شوند . وجود مدخلهای سوای شترگلو در سیستم لوله کشی منزل شما , شاید از روش این محلهای ورود , گازها را به درون خانه رها سازد .

درصورتی که تهویه گرفته باشد و یا این که کلا خانه فاقد تهویه باشد , فشارهای غیر یکنواختی که برای رفع نقص‌ پباده سازی گردیده اند شاید آب را به بیرون از شترگلو به گستره‌ای سیفون کند که جزو شترگلو تخریب گردد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *