شناخت با طریق نصب و لوله کشی روکار ساختمان
لوله کشی ساختمان از نگاه روش اجرا به دو شیوه روکار و توکار قابل اجراست . هر مورد از این نحوه های لوله کشی , مزایا و معایبی دارا هستند که با تدبیر از این موردها , می توانایی در هر حالت , گونه اجرای لوله کشی را تعیین کرد . در‌این بخش با لوله کشی روکار اکثر آشنا می شویم .

تعمیر اسان و راحت در لوله کشی های روکار در ساختمان

لوله کشی روکار اکثر در مواردی اجرا می شود که قابلیت و امکان چندانی برای لوله کشی توکار نیست و یا این که این که اجرای لوله کشی توکار به جهت نیاز به عملیات ساختمانی و بنایی بعد از آن , زیاد سخت و با هزینه متعددی ملازم است . احتمال پوسیدگی لوله توکار , سهولت افزودن انشعاب آب و فاضلاب , قابلیت و امکان تغییر و تحول سیستم لوله کشی آب , فاضلاب و شوفاژ ساختمان از عوارض حیاتی اجرای لوله کشی به شیوه روکار هست که در بعضا مواقع و اما عمدتا به جهت قیمت مناسب خیس اجرا و تعمیرات این گونه لوله کشی ترجیح داده می شود .

لوله کشی روکار ساختمان

همینطور اعتنا شود که تغییرات و تعمیرات جزیی لوله کشی سیستم گاز و فاضلاب هم با طریق لوله کشی روکار انجام پذیر است .

خوبتر است لوله کشی رو کار , از کناره ها و مکان هایی که روءیت کرد کمتری دارا هستند کشیده شود تا لطمه ای به زیبایی محفظه وارد نسازد .

تا جایی که از نگاه فنی قابلیت و امکان دارااست می بایست لوله هایی با قطر کمتر زمینه به کارگیری قرار گیرد تا لوله کشی دقیق خیس چشم شود .

در بعضا مواقع می شود به وسیله داکت , لوله کشی روکار را پوشاند .

اجرای داکت در لوله کشی , علاوه بر افزودن پوششی حافظ به سیستم لوله کشی , بر زیبایی اجرای لوله کشی روکار افزوده و جلوه خاصی به تاسیسات اجرا شده ساختمان میبخشد . مثال هایی از پروژه های اجرای لوله کشی در بخش رزومه کاری وب سایت آمده است که تصاویر جانور در پیوند لوله کشی روکار , لوله کشی پکیج , رادیاتور و داکت کشی – جناب آقای اشتری کیفیت کار تکنسین های فنی مارا به خیر نشان میدهد .

برای منزه چشم شدن کار , لوله کشی آب سرد و گرم و شوفاژ رفت و رجوع به طور زوج زوج صورت بپذیرد و هر زوج لوله به صورت موازی نیز قرار بگیرند .

در بعضا موردها صرفا می بضاعت و توان , لوله نصیب هایی را که مصدوم است به نحوه روکار انجام اعطا کرد و به بخش سلامت دست نزد .

نصب و لوله کشی روکاردر خارج از ساختمان

اجرای لوله کشی روکار از خارج ساختمان :

در طبقات اولیه که در ذیل آن ها پارکینگ و یا این که زیرزمین موجود است , می توانایی نسبت به اجرای لوله کشی در ذیل سقف پارکینگ و زیرزمین مبادرت کرد و از کف واحد ساختمانی , لوله را به درون آن انتقال اعطا کرد . اما از کف توالت , دستشویی و گرمابه و آشپزخانه نمیتوان این کار را انجام اعطا کرد ; چون این کار منجر زخم دیدن عایقکاری کف می شود . در شکل چک جوانب دستور , می توانایی نسبت به انجام این فعالیت چه بسا از روی نما یا این که پشت ساختمان هم مبادرت کرد .

برای شناخت با راه‌های اجرای لوله کشی , مطلب فراگیری طریق اجرای لوله کشی موتورخانه ساختمان میتواند راهگشا باشد .

لوله کشی روکار

سوالی که در اینجا مطرح است این است که آیا لوله کشی روکار در شوفاژ کاربردی دارااست یا این که خیر .

برای جواب بدین سوال , می بایست اعتنا کرد که در پروسه پباده سازی و اجرای لوله کشی روکار در شوفاژ , به عوارض فنی قابلیت و امکان مانور کمتری نسبت به لوله کشی توکار برای آب مصرفی موجود است . به همین بهانه پباده سازی لوله کشی نباید با پیچیدگی های متعددی ملازم باشد و درصورتی که نقشه منزل به طوری فراهم شده که اذن پباده سازی بی آلایش را نمی دهد , سفارش می شود که از روکار کردن لوله کشی برای شوفاژ جلوگیری شود .

با سپری شد عصر و ارتقا قدمت ساختمان اکثری از مصالح کار شده در ساختمان رو به فرسودگی و فساد میرود . یکی‌از این موردها لوله کشی ساختمان هست که می بایست تجدید بنا و جدید شود .

لوله هایی که قبلاً در ساختمان به کارگیری میشد از کالا گالوانیزه و آهنی بوده که بازه زمانی دوره قدمت مفیدی دارااست .

درصورتی که مرحله فرنگی این لوله ها در معرض نم , رطوبت و تماس بی واسطه آب باشد خیلی زودتر در گیر زنگ زدگی می گردند و می بایست ردوبدل شوند که به جهت رنج حدیده کردن و جوشکاری در بعضا از نقاط , و تخریب اکثری از نقاط دیوار , کف و وخیم شدگی ساختمان , ردوبدل حیاتی لوله کشی ساختمان , ترمیم و تجدید بنا مقرون به صرفه و توجیه پذیر نیست .

برخی مزایای لوله کشی روکار در ساختمان با گذشت زمان

راه‌حل :

در‌این موردها لوله کشی به طور روکار سفارش می شود و لوله های درون دیوار و کف ساختمان به حالا خویش رها شده و باقی میماند . لوله کشی روکار را می بضاعت و توان با لوله های پلیمری ( لوله های سپید یا این که سبز پر اسم و رسم ) و۵لایه انجام اعطا کرد .

لوله کشی روکار

برای مطالعه عمده پیرامون این قضیه , مطالعه مطلب لوله کشی روکار شوفاژ و لوله کشی شوفاژ با لوله های ۵ لایه را پیشنهاد میکنیم .

لوله کشی روکار را می توانایی در بازه زمانی دوره ۱ یا این که چندین روز , بستگی به میزان حجم کار درخواستی انجام اعطا کرد . در شکل گسترده بودن حجم کار می بضاعت مسیرهای آب مصرفی و بعد مسیرهای گرمایشی را در پروسه غیروابسته ای اجرا کرد .

مزایا :

این گونه لوله کشی از کناره دیوار ها اجرا می شود و همه فواصل لوله کشی به طور منظم و با مسافت های مشخص به دیوار یا این که کف مهار می گردند .

با به کارگیری از لوله کشی روکار می بضاعت سیستم گرمایش آب گرم مصرفی به وسیله آبگرمکن ( دیواری یا این که زمینی ) را به پکیج تغییر و تحول دهیم که در‌این‌صورت‌ می بضاعت و توان برای گرمایش فضای ساختمان بخاری را حذف کرده و به سیستم گرمایشی شوفاژ ( رادیاتور ) تغییر و تحول دهیم که صرفه جویی در هزینه گاز مصرفی را با خویش به ملازم دارااست .

از سایر مزیتهای لوله کشی روکار برطرف شدن افت فشار آب , در اختیار بودن لوله ها برای تغییرات بعدی و پیش گویی نشده , ارتقا سایز لوله ها و از تمامی مهمتر تخریب نکردن دیوارها و کف هست که اشتباهات و مخارج متعددی را برای هم محلی ساختمان به‌دنبال دارااست .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *