Categories: لوله کشی آب و نصب شیرآلات

آشنایی با نحوه نصب و لوله کشی روکار ساختمان

شناخت با طریق نصب و لوله کشی روکار ساختمان
لوله کشی ساختمان از نگاه روش اجرا به دو شیوه روکار و توکار قابل اجراست . هر مورد از این نحوه های لوله کشی , مزایا و معایبی دارا هستند که با تدبیر از این موردها , می توانایی در هر حالت , گونه اجرای لوله کشی را تعیین کرد . در‌این بخش با لوله کشی روکار اکثر آشنا می شویم .

تعمیر اسان و راحت در لوله کشی های روکار در ساختمان

لوله کشی روکار اکثر در مواردی اجرا می شود که قابلیت و امکان چندانی برای لوله کشی توکار نیست و یا این که این که اجرای لوله کشی توکار به جهت نیاز به عملیات ساختمانی و بنایی بعد از آن , زیاد سخت و با هزینه متعددی ملازم است . احتمال پوسیدگی لوله توکار , سهولت افزودن انشعاب آب و فاضلاب , قابلیت و امکان تغییر و تحول سیستم لوله کشی آب , فاضلاب و شوفاژ ساختمان از عوارض حیاتی اجرای لوله کشی به شیوه روکار هست که در بعضا مواقع و اما عمدتا به جهت قیمت مناسب خیس اجرا و تعمیرات این گونه لوله کشی ترجیح داده می شود .

همینطور اعتنا شود که تغییرات و تعمیرات جزیی لوله کشی سیستم گاز و فاضلاب هم با طریق لوله کشی روکار انجام پذیر است .

خوبتر است لوله کشی رو کار , از کناره ها و مکان هایی که روءیت کرد کمتری دارا هستند کشیده شود تا لطمه ای به زیبایی محفظه وارد نسازد .

تا جایی که از نگاه فنی قابلیت و امکان دارااست می بایست لوله هایی با قطر کمتر زمینه به کارگیری قرار گیرد تا لوله کشی دقیق خیس چشم شود .

در بعضا مواقع می شود به وسیله داکت , لوله کشی روکار را پوشاند .

اجرای داکت در لوله کشی , علاوه بر افزودن پوششی حافظ به سیستم لوله کشی , بر زیبایی اجرای لوله کشی روکار افزوده و جلوه خاصی به تاسیسات اجرا شده ساختمان میبخشد . مثال هایی از پروژه های اجرای لوله کشی در بخش رزومه کاری وب سایت آمده است که تصاویر جانور در پیوند لوله کشی روکار , لوله کشی پکیج , رادیاتور و داکت کشی – جناب آقای اشتری کیفیت کار تکنسین های فنی مارا به خیر نشان میدهد .

برای منزه چشم شدن کار , لوله کشی آب سرد و گرم و شوفاژ رفت و رجوع به طور زوج زوج صورت بپذیرد و هر زوج لوله به صورت موازی نیز قرار بگیرند .

در بعضا موردها صرفا می بضاعت و توان , لوله نصیب هایی را که مصدوم است به نحوه روکار انجام اعطا کرد و به بخش سلامت دست نزد .

نصب و لوله کشی روکاردر خارج از ساختمان

اجرای لوله کشی روکار از خارج ساختمان :

در طبقات اولیه که در ذیل آن ها پارکینگ و یا این که زیرزمین موجود است , می توانایی نسبت به اجرای لوله کشی در ذیل سقف پارکینگ و زیرزمین مبادرت کرد و از کف واحد ساختمانی , لوله را به درون آن انتقال اعطا کرد . اما از کف توالت , دستشویی و گرمابه و آشپزخانه نمیتوان این کار را انجام اعطا کرد ; چون این کار منجر زخم دیدن عایقکاری کف می شود . در شکل چک جوانب دستور , می توانایی نسبت به انجام این فعالیت چه بسا از روی نما یا این که پشت ساختمان هم مبادرت کرد .

برای شناخت با راه‌های اجرای لوله کشی , مطلب فراگیری طریق اجرای لوله کشی موتورخانه ساختمان میتواند راهگشا باشد .

سوالی که در اینجا مطرح است این است که آیا لوله کشی روکار در شوفاژ کاربردی دارااست یا این که خیر .

برای جواب بدین سوال , می بایست اعتنا کرد که در پروسه پباده سازی و اجرای لوله کشی روکار در شوفاژ , به عوارض فنی قابلیت و امکان مانور کمتری نسبت به لوله کشی توکار برای آب مصرفی موجود است . به همین بهانه پباده سازی لوله کشی نباید با پیچیدگی های متعددی ملازم باشد و درصورتی که نقشه منزل به طوری فراهم شده که اذن پباده سازی بی آلایش را نمی دهد , سفارش می شود که از روکار کردن لوله کشی برای شوفاژ جلوگیری شود .

با سپری شد عصر و ارتقا قدمت ساختمان اکثری از مصالح کار شده در ساختمان رو به فرسودگی و فساد میرود . یکی‌از این موردها لوله کشی ساختمان هست که می بایست تجدید بنا و جدید شود .

لوله هایی که قبلاً در ساختمان به کارگیری میشد از کالا گالوانیزه و آهنی بوده که بازه زمانی دوره قدمت مفیدی دارااست .

درصورتی که مرحله فرنگی این لوله ها در معرض نم , رطوبت و تماس بی واسطه آب باشد خیلی زودتر در گیر زنگ زدگی می گردند و می بایست ردوبدل شوند که به جهت رنج حدیده کردن و جوشکاری در بعضا از نقاط , و تخریب اکثری از نقاط دیوار , کف و وخیم شدگی ساختمان , ردوبدل حیاتی لوله کشی ساختمان , ترمیم و تجدید بنا مقرون به صرفه و توجیه پذیر نیست .

برخی مزایای لوله کشی روکار در ساختمان با گذشت زمان

راه‌حل :

در‌این موردها لوله کشی به طور روکار سفارش می شود و لوله های درون دیوار و کف ساختمان به حالا خویش رها شده و باقی میماند . لوله کشی روکار را می بضاعت و توان با لوله های پلیمری ( لوله های سپید یا این که سبز پر اسم و رسم ) و۵لایه انجام اعطا کرد .

برای مطالعه عمده پیرامون این قضیه , مطالعه مطلب لوله کشی روکار شوفاژ و لوله کشی شوفاژ با لوله های ۵ لایه را پیشنهاد میکنیم .

لوله کشی روکار را می توانایی در بازه زمانی دوره ۱ یا این که چندین روز , بستگی به میزان حجم کار درخواستی انجام اعطا کرد . در شکل گسترده بودن حجم کار می بضاعت مسیرهای آب مصرفی و بعد مسیرهای گرمایشی را در پروسه غیروابسته ای اجرا کرد .

مزایا :

این گونه لوله کشی از کناره دیوار ها اجرا می شود و همه فواصل لوله کشی به طور منظم و با مسافت های مشخص به دیوار یا این که کف مهار می گردند .

با به کارگیری از لوله کشی روکار می بضاعت سیستم گرمایش آب گرم مصرفی به وسیله آبگرمکن ( دیواری یا این که زمینی ) را به پکیج تغییر و تحول دهیم که در‌این‌صورت‌ می بضاعت و توان برای گرمایش فضای ساختمان بخاری را حذف کرده و به سیستم گرمایشی شوفاژ ( رادیاتور ) تغییر و تحول دهیم که صرفه جویی در هزینه گاز مصرفی را با خویش به ملازم دارااست .

از سایر مزیتهای لوله کشی روکار برطرف شدن افت فشار آب , در اختیار بودن لوله ها برای تغییرات بعدی و پیش گویی نشده , ارتقا سایز لوله ها و از تمامی مهمتر تخریب نکردن دیوارها و کف هست که اشتباهات و مخارج متعددی را برای هم محلی ساختمان به‌دنبال دارااست .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر سایت

Recent Posts

ارائه خدمات لوله بازکنی خزانه بخارایی با تیم حرفه ای

خزانه بخارایی در منطقه 16 تهران واقع شده است که از محله های قدیمی پایتخت محسوب می شود. نیروهای لوله…

2 سال ago

آشنایی با انواع سیفون سینک و روشویی

سیفون ها در مکان هایی که جریان آب وجود دارد مانند حمام، سرویس بهداشتی، سینک ها ی ظرفشویی و... نصب…

3 سال ago

مطالبی خواندنی در مورد لوله چدنی فاضلاب و نحوه عملکرد آن

‌ ابتدا از لوله چدنی فاضلاب برای منتقل کردن آب و گاز و فاضلاب و همچنین تخلیه آب به اسم…

3 سال ago

چگونگی کار با فنر لوله بازکنی

درباره باز کردن لوله فاضلاب با فنر و مدل های گوناگون دستگاه لوله بازکنی مطالب زیادی گفته شده و دنبال…

3 سال ago

معرفی کفشور پدالی  و آشنایی با عملکرد آن

کفشورها نقش بسیار مهمی در ساختمان ها ایفا می کنند. بیشتر افراد در طی شبانه روز مقدار بسیار زیادی آب…

3 سال ago

راهکارهای رفع گرفتگی لوله با دستمال کاغذی در منزل

با توجه به قابلیت جذب آب دستمال عده ای تصور می کنند، اگر دستمال کاغذی درون چاه توالت ایرانی بیفتد…

3 سال ago