راههای سرویس و نگهداری از کولرآبی

کولرآبی

جهت مراقبت درست از کولر آبی‌رنگ اولی نکته ای بایستی رعایت شود محل نصب کولر آبی‌رنگ هست . جهت گزینش محل نصب کولر آبی‌رنگ موارد ذیل را رعایت فرمائید :

همت فرمائید محلی که جهت نصب کولر آبی‌رنگ در لحاظ می‌گیرید سایه باشد و یا این که در ساعتها کمتری از روز ذیل تابیدن بدون واسطه روشنایی آفتاب باشد .

ترجیحاً کولر آبی‌رنگ را نزدیک دیوارها یا این که ستون ها نصب فرمائید تا لرزش کمتری داشته باشد .

برای بالا نگه داشتن کولر از یک چهارپایه تشکیل شده از نبشی ۲ . ۵ یا این که ۳ با طول حدوداً ۳۰ سانتیمتری به کارگیری فرمائید .

کولر آبی‌رنگ را با مسافت زیاد از دودکش ها و هواکش ها و لوله های ونت فاضلاب قرار دهید تا قابلیت مکش هوای خروجی و بوهای نامطبوع به باطن کولر به دستکم رسد .

بمنظور جلوگيري از اتلاف انرژی و لرزش کولر آبی‌رنگ در محل اتصال كولر به كانال ها بايد از برزنت استعمال شود .

خدمت و مراقبت کولر آبی‌رنگ

رعایت نکات زیر باعث استفاده بهینه از کولر آبی می شود

کولرآبی

بایستی پوشال های کولر آبی‌رنگ را هرساله در اولِ فصل گرما و نقط ی اوج به کارگیری از آن بده بستان فرمائید , البته در حالتی که به هر علتی نتوانستید پوشال های کولر آبی‌رنگ را بده بستان فرمائید , شایسته ترین روش برای خلاص شدن از باکتری های پرورش کرده در پوشال ها این است که محلولی مشتمل بر ۱۰ درصد پرکلرین ( که یک ماده ضد عفونی کننده است که در بازار با درصد ۶۰ یا این که ۷۰ درصد بفروش می‌رسد و طولانی تر برای ضدعفونی کردن میوه ها و صیفی جات گزینه به کارگیری قرار می‌گیرد ) و ۹۰ درصد آب صحیح فرمائید و در کف کولر بریزید تا با شفاف کردن واتر پمپ این محلول کاملاً روی پوشال ها را بپوشاند و پوشالها را از وجود گونه های قارچ ها و باکتری ها و . . . پاک کند .

در حالتی که کولر آبی‌رنگ شما از گونه تسمه دار است همت فرمائید هرساله با استارت فصل گرما نسبت به بازبینی تندرست تسمه آن هم مبادرت فرمائید تا در فصل گرما با اختلال پاره شدن تسمه مواجه نشوید . همینطور توجه داشته باشید تسمه و فلكه هاي ( پولي ) موتور و رشته هوادهی بايد در يك امتداد باشند تا موجب لنگي وساييدگي تسمه و لرزش موتور کولر آبی‌رنگ نشود . در رخ وجود ساييدگي وبريدگي تسمه آن را تعويض كنيد .

كف كولر را با آب شست وشو دهید تا کاملاً پاک شود و در چهره زنگ زدگي نسبت به ترمیم آن مبادرت فرمائید . ( ولی خوب تر است هرساله با استارت فصل سوز و سرما و از کار پرت کردن کولر آبی‌رنگ , آب ما‌نده در کولر را خالی نموده و محل هاي زنگ زده را ضد زنگ زده ورنگ كاري نماييم . )

امکانات داخلی اعم از یاتاقان , رشته هوادهی سانتریفیوژ و . . . کولر آبی‌رنگ را یکبار به وسیله آب شست و شو دهید و بعداز کم آب شدن آن را روغن کاری فرمائید و از سرازیر کار کردن این قطعات اطمینان حاصل فرمائید .

به علت وجود املاح بسیار در آب های لوله کشی , بدنه کولر آبی‌رنگ و بخصوص پمپ هاي آب کولر آبی‌رنگ بشدت رسوب می‌گیرند و شاید پس از عبور کرد یک فصل صحیح کار نکنند و احتیاج به پاک شدن و یا این که در برخی مواقع بده بستان دارا‌هستند در این حالت آن‌ها را از جاي خویش بیرون كرده و رسوب محیط پروانه ها را تميز كنيد همچنين صافي آن را تميز كرده ودر جاي خویش قرار دهيد .

هنگام واضح كردن كولر نخست به مقطع روستا دقيقه پمپ آب را شفاف كرده تا پوشال ها کاملاً خيس شوند همینطور پیشین از شفاف كردن موتور كولر آبی‌رنگ هر سال در اولِ فصل گرما پارچه بزرگي را خيس نموده و به طور همزمان جلوي تمامی دريچه ها گرفته تا ذرات زنگ و گرد و خاك باطن شبکه ها را به خویش گرفته و هوای باطن را كثيف نكند .

در پايان فصل گرما آب جانور در کف کولر آبی‌رنگ را خالي كرده و روي كولر را با برزنت یا این که پلاستیک بپوشانيد . و شير فلكه آب محل ورود به کولر آبی‌رنگ را ببندید .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *