سلامت یک کوچولوی تپل را در خانه جدی بگیرید؟

مجموعه: اخبار و مقالات
به این مطلب امتیاز دهید

 

  • سلامت یک کوچولوی تپل را در خانه جدی بگیرید؟
  •  

    بچه‌های چاق و تپل خیلی بامزه و دوست داشتنی هستند اما متأسفانه این وزن اضافه می‌تواند دردسر ساز باشد…

     حتماً شما هم با دیدن یک کوچولوی تپل گل از گلشنتان شکفته و بارها هوس کرده‌اید لپ او را بکشید. بچه‌های چاق و تپل خیلی بامزه و دوست داشتنی هستند اما متأسفانه این وزن اضافه می‌تواند دردسر ساز باشد.

    این روزها بچه‌ها در آپارتمان‌های کوچک، بزرگ می‌شوند و به جای جنب و جوش و بدو بدو مدام یا جلوی تلویزیون نشسته‌اند و یا اینکه پای کامپیوتر جا خشک کرده و مشغول بازی‌های کامپیوتری هستند.

     

    سلامت یک کوچولوی تپل را در خانه جدی بگیرید؟

     

    برای همین هم بچه‌های امروزه چاق‌تر از قبل هستند. این مسئله به سلامتی آن‌ها آسیب می‌رساند. هر والدینی که فرزند چاقی در منزل داشته باشد بهتر می‌تواند مشکلات را درک کند. اصولاً آموزش تغذیه‌ی صحیح به کودکان کار ساده ای نیست. اما این کار هر چقدر هم که سخت باشد لازم است.

     

    سلامت یک کوچولوی تپل را در خانه جدی بگیرید؟

    به عقیده‌ی محققان در ده سال اخیر چاقی کودکان دو برابر شده است. برای همین باید حواستان را جمع کنید. البته منظورمان این نیست که پادگانی در منزل به پا کنید و به بچه‌ها گرسنگی بدهید تا لاغر شوند. فقط کافی است با هوشیاری برخورد کنید. می‌توانید با رعایت چند اصول صحیح به تناسب اندام فرزندتان کمک کنید. با ما همراه باشید.

     

    حواستان به وزن فرزندتان باشد

    لازم است که فرزندتان را پیش متخصص کودکان برده و او را وزن کنید. در این صورت متخصص بر حسب وزن و قد او به شما خواهد گفت که وزن ایده‌آل برای فرزندتان چقدر است و شما می‌توانید مطمئن شوید که او اضافه وزن دارد یا خیر.

    حواستان باشد اگر فرزندتان از همان ابتدا عادت‌های بد غذایی داشته باشد و چاق شود و شما نتوانید با این مسئله مقابله کنید بعدها یعنی زمانی که بزرگ‌تر می‌شود کارتان سخت‌تر خواهد شد. پس از همان ابتدا حواستان به وزن ایده‌آل او باشد.

    بچه‌ها باید حداقل نه ساعت در شب بخوابند. کمبود خواب باعث بروز مشکلات هورمونی در آن‌ها می‌شود و برای همین هم امکان چاقی آن‌ها بیشتر می‌شود. نگذارید بچه‌ها تا دیر وقت بیدار بمانند

     

    به قانون چهار وعده‌ی غذایی در روز احترام بگذارید

    حواستان به وعده‌ی صبحانه و همچنین عصرانه‌ی فرزندتان باشد تا جلوی ریزه خواری و پرخوری او را در طول روز بگیرید. بهتر است از میان وعده‌ی صبح یعنی بعد از صبحانه اجتناب کنید. متخصصان تغذیه بر این عقیده‌اند که میان وعده‌ی صبحگاهی جزو برنامه‌ی غذایی مناسب کودکان نمی‌باشد.

    یک صبحانه‌ی کامل به او بدهید. حواستان به ناهار او باشد و عصرانه را هرگز فراموش نکنید. کودکی که عصرانه خورده باشد در وعده‌ی شام هم زیاده‌روی نمی‌کند.

     

    مواد غذایی چرب به نفع میوه و سبزیجات کنار بروند

    معمولاً بچه‌ها میانه‌ی خوبی با سبزیجات و میوه ندارند. برای این که آن‌ها را به خوردن این مواد غذایی تشویق کنید باید ابتکار عمل به خرج بدهید و مثلاً داخل بشقابش با سبزیجات آدمک درست کنید. به عنوان مثال برایش پیتزای سبزیجات تهیه کنید. در این صورت می‌توانید قارچ و لوبیا سبز روی آن ریخته و با سس گوجه فرنگی بپوشانید تا با ولع آن را بخورند.

     

    بهتر است سبزیجات کودکان را بپزید چون در این صورت هضم آن برای بچه‌ها راحت‌تر است.

    خوردن هله‌هوله ها، نوشابه، شیرینی‌جات برای جشن‌ها و مناسبت‌های خانوادگی موکول کنید

     

    تا آنجایی که می‌شود کابینت‌ها و گنجه‌ها را از آب نبات، شیرینی‌جات، کیک و کلاً هله‌هوله ها پاک‌سازی کنید. زمانی که بچه‌ها این قبیل خوراکی‌ها را می‌بینند بیش از اندازه اصرار می‌کنند و در نهایت شما هم تسلیم می‌شوید. ولی اگر از همان ابتدا این خوراکی‌ها را به منزل راه ندهید کمتر با مشکل مواجه خواهید شد.

    به فرزندتان یاد بدهید که نوشابه یا کیک و شیرینی‌جات مال مناسبت‌های خاص و مهمانی‌هاست؛ و یا این که برنامه ریزی کنید و آخر هفته پفک یا چیپس و یا یک هله‌هوله‌ی دیگر در اختیار او بگذارید.

     

    آشپزهای کوچک را دریابید

    با بچه‌ها به فروشگاه و خرید بروید. آن‌ها را با تنوع محصولات غذایی آشنا کنید. انواع ماهی‌ها و میوه‌های رنگی را به او نشان دهید. اگر به رستوران می‌روید منو را برایش بخوانید و توضیح دهید. زمانی که آشپزی می‌کنید از او بخواهید کمکتان کند. در این صورت بچه‌ها هم عاشق آشپزی می‌شوند و هم به خوردن مواد غذایی سالم‌تر بیشتر تشویق می‌شوند.

     

    تا آنجایی که می‌شود کابینت‌ها و گنجه‌ها را از آب نبات، شیرینی‌جات، کیک و کلاً هله‌هوله ها پاک‌سازی کنید. زمانی که بچه‌ها این قبیل خوراکی‌ها را می‌بینند بیش از اندازه اصرار می‌کنند و در نهایت شما هم تسلیم می‌شوید

     

    سلامت یک کوچولوی تپل را در خانه جدی بگیرید؟

     

    بچه‌ها را به ورزش کردن تشویق کنید

    بدترین کاری که می‌توانید با فرزندتان بکنید این است که مدام او را خانه نشین کرده و مجبور کنید یک جا بنشیند. فرزندتان را تشویق کنید حرکت کند، بدود و بازی کند. بچه‌ها انرژی فوق‌العاده زیادی دارند که باید آن را تخلیه کنند. حالا هم که فصل مناسبی برای گردش و تفریح و جنب و جوش است. او را به پیاده روی ببرید.

     

    اجازه بدهید دوچرخه سواری کند. خودتان هم با او بازی کنید. در این صورت با یک تیر چند نشان می‌زنید. اول این که روابطتان محکم‌تر و دوستانه‌تر می‌شود. دوم این که فرزندتان تحرک لازم را دارد و چاقی از او دور می‌شود. سوم این که خودتان هم تکانی به خودتان می‌دهید و کمی کالری می‌سوزانید.

     

    برایش توضیح دهید تلویزیون تماشا کردن و یا بازی‌های کامپیوتری هم باید به اندازه باشد تلویزیون یعنی یک جا نشستن و به احتمال زیاد خوردن. خیلی از بچه‌ها هم مانند بزرگ‌ترها عادت دارند حین تماشای تلویزیون خوراکی بخورند و این اصلاً به نفع تناسب اندام آن‌ها نیست.

     

    برنامه‌ریزی داشته باشید. زمانی که برای تماشای تلویزیون یا بازی‌های کامپیوتری اختصاص داده می‌شود را مشخص کنید و اجازه ندهید که وقت بیش از اندازه‌ای را با این دستگاه‌های چاق کننده بگذرانند.

    بچه‌ها باید آب کافی بنوشند

    معمولاً بچه‌ها زمانی که سرگرم بازی هستند یادشان می‌رود آب بنوشند. باید حواستان باشد که بین غذا و به ویژه زمانی که در حال بازی و جنب و جوش هستند به آن‌ها آب دهید.

     

    کاری کنید که فرزندتان زودتر بخوابد

    بچه‌ها باید حداقل نه ساعت در شب بخوابند. کمبود خواب باعث بروز مشکلات هورمونی در آن‌ها می‌شود و برای همین هم امکان چاقی آن‌ها بیشتر می‌شود. نگذارید بچه‌ها تا دیر وقت بیدار بمانند.

     

    حواستان به شرایط روحی فرزندتان باشد

    گاهی پیش می‌آید که کودکی تحت اضطراب و استرس باشد. این شرایط باعث می‌شوند که بچه‌ها به سمت پرخوری کشیده شوند. اگر چنین علائمی در فرزندتان می‌بینید حتماً او را به پزشک متخصص ببرید و سعی کنید استرس‌هایش را کنترل کنید.

    سلامت یک کوچولوی تپل را در خانه جدی بگیرید؟ + 1
    سلامت یک کوچولوی تپل را در خانه جدی بگیرید؟ – 0

    http://www.delgarm.com/children/children-s-health/15281-سلامت-یک-کوچولوی-تپل

    کلمات کلیدی : + آب آخر آدمک آسیب آشنا آشپزهای آشپزی آموزش آن آنجایی آن‌ها آپارتمان‌های ابتدا ابتکار اجازه اجتناب احترام احتمال اختصاص اختیار اخیر از است است استرس استرس‌هایش اصرار اصلاً اصول اصولاً اضافه اضطراب البته اما امروزه امکان اندازه اندازه‌ای اندام انرژی انواع او اول اگر ای ایده‌آل این اینکه با بارها بازی بازی‌های باشد باشد باشید باشید باعث بامزه باید ببرید ببرید بخوابد بخوابند بخوانید بخواهید بخورند بخورند بد بدترین بدهید بدو بدود بر برابر برای برایش برخورد برده برنامه برنامه‌ریزی برنامه‌ی بروز بروند بروید بزرگ بزرگ‌تر بزرگ‌ترها بشقابش بعد بعدها بمانند بنشیند بنوشند بنوشند به بهتر بپزید بپوشانید بچه‌ها بچه‌های بکشید بکنید بگذارید بگذرانند بگیرید بگیرید؟ بیدار بیش بیشتر بین تا تحت تحرک تخلیه تسلیم تشویق تغذیه تغذیه‌ی تفریح تلویزیون تماشا تماشای تناسب تنوع تهیه توضیح تپل تکانی تیر جا جای جدی جزو جشن‌ها جلوی جمع جنب جوش حال حالا حتماً حداقل حرکت حسب حواستان حین خاص خانه خانوادگی خرج خرید خشک خواب خواری خواهد خواهید خوبی خودتان خوراکی خوراکی‌ها خوردن خورده خیر خیلی داخل داده دارد دارند داشتنی داشته در دردسر درست درک دریابید دستگاه‌های ده دهید دهید دو دور دوست دوستانه‌تر دوم دوچرخه دیدن دیر دیگر را راحت‌تر راه رستوران رعایت رنگی روابطتان روحی روز روزها روی ریخته ریزه ریزی زمانی زودتر زیاد زیاده‌روی زیادی ساده ساز ساعت سال سالم‌تر سبز سبزیجات سخت سخت‌تر سرگرم سس سعی سلامت سلامتی سلامتیککوچولویتپلسلامتیککوچولویتپل سمت سواری سوم شام شب شد شد شده شرایط شما شود شوند شوید شکفته شیرینی‌جات شیرینی‌جات، صبح صبحانه صبحانه‌ی صبحگاهی صحیح صورت طول عادت عادت‌های عاشق عصرانه عصرانه‌ی عقیده‌اند عقیده‌ی علائمی عمل عنوان غذا غذایی فراموش فرزند فرزندتان فرنگی فروشگاه فصل فقط فوق‌العاده قارچ قانون قبل قبیل قد لازم لاغر لوبیا لپ ما مال مانند ماهی‌ها متأسفانه متخصص متخصصان مثال مثلاً مجبور محصولات محققان محکم‌تر مدام مسئله مشخص مشغول مشکل مشکلات مطمئن معمولاً مقابله مناسب مناسبت‌های مناسبی منزل منظورمان منو مهمانی‌هاست؛ مواجه مواد موکول میان میانه‌ی میوه میوه‌های می‌آید می‌بینند می‌بینید می‌تواند می‌توانید می‌دهید می‌رساند می‌رود می‌روید می‌زنید می‌سوزانید می‌شود می‌شوند می‌شوند می‌شوید می‌شوید می‌کنند می‌کنید ناهار نبات، نتوانید ندارند ندهید نشان نشستن نشسته‌اند نشین نفع نمی‌باشد نمی‌کند نه نهایت نوشابه نوشابه، نکنید نگذارید نیست نیست ها ها، هر هرگز هستند هستند هضم هفته هله‌هوله هله‌هوله‌ی هم همان همراه همچنین همین هورمونی هوس هوشیاری و والدینی ورزش وزن وعده‌ی وقت ولع ولی ویژه پا پادگانی پاک‌سازی پای پرخوری پزشک پس پفک پیاده پیتزای پیش چاق چاقی چاق‌تر چرب چقدر چند چنین چهار چون چیپس کابینت‌ها کار کارتان کاری کافی کالری کامل کامپیوتر کامپیوتری کردن کرده کرده‌اید کشیده کلاً کمبود کمتر کمک کمکتان کمی کنار کنترل کند کند، کنند کننده کنید کنید که کودکان کودکی کوچولوی کوچک کوچک، کیک گاهی گردش گرسنگی گفت گل گلشنتان گنجه‌ها گوجه یا یاد یادشان یعنی یک

     

    

    استخدام

    پیتزا مکزیکی

    سلفی بازیگران

    آموزش بالا بردن سرعت دانلود شبانه

    روش تهیه استانبولی

    

    فال انبیا

  • آخرین اخبار و مقالات
  •  

    در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :