ریشه این همه شیطنت کودکان، کجاست؟

مجموعه: اخبار و مقالات
به این مطلب امتیاز دهید

 

  • ریشه این همه شیطنت کودکان، کجاست؟
  •  

    شاید شما هم این موضوع را شنیده باشید که در گذشته های نه چندان دور بسیاری از کودکان به دلیل آنچه بی توجهی، شیطنت و یا بازیگوشی نامیده می شد در دوران دبستان کنار گذاشته می شدند.والدین و آموزگاران نمی دانستند که با مشورت با یک متخصص می توانند به این بچه ها کمک کنند و آنها را با شرایطی عادی به گروه همسالان خود بازگردانند. آنچه این کودکان را از دیگر همسالان خود متمایز می کرد «اختلال بیش فعالی» خوانده می شود.

    ریشه این همه شیطنت کودکان، کجاست؟

    بیش فعالی که به اختصار ADHD خوانده می شود نوعی اختلال شایع است که حدود هشت تا 10 درصد کودکان را مبتلا می کند. این بیماری در پسران شایعتر از دختران است که هنوز دلیل اصلی آن مشخص نشده است. ویژگی های اولیه بیش فعالی از سال های اولیه رشد یعنی قبل از ورود به مدرسه شروع می شود.
    بیش فعالی دارای ویژگی های بارزی است که شامل پرتحرکی، کمبود توجه و تمرکز، بروز اعمال ناگهانی و غیرقابل پیش بینی می شود. این اختلال سه نوع است؛ در گونه اول که کودک فقط در توجه و تمرکز مشکل دارد.
    در نوع دوم فقط پرتحرکی دیده می شود و بالاخره نوع ترکیبی که کودک هم پرتحرک است و هم مشکل توجه و تمرکز دارد این اختلال در کودکان دبستانی و در پسرها سه تا پنج برابر شایع تر از دختران است و بیشتر در پسران اول خانواده مشاهده می شود.
    معمولا اختلال از سه سالگی به بعد تشخیص داده می شود. کودکان مبتلا در دوره شیرخواری اکثرا پرتحرک هستند و دست ها و پاهای خود را زیاد حرکت می دهند؛ کم خواب، کم غذا هستند و زیاد گریه می کنند.
    تشخیص بیش فعالی
    برخی از والدین با دیدن پرتحرکی فرزندان خود به بیش فعالی آنها مشکوک می شوند اما باید دانست که جنب و جوش زیاد نشانه قانع کننده ای برای این اختلال نیست. ناتوانی در تمرکز و نداشتن صبر در گوش کردن، ناتوانی در توجه به جزئیات، ناتوانی در انجام تکالیف مدرسه و سایر وظایف محوله، بی دقتی و بی نظمی، گم کردن مدام وسایل، بی قراری (معمولا نشستن آرام در یک جا برای این کودکان مشکل است) و ناتوانی در انتظار کشیدن از دیگر علائم این اختلال است.
    کودکان بیش فعال احساس خطر نمی کنند و به کارهای خطرناک علاقه نشان می دهندن که گاهی اطرافیان این موضوع را نشانه شجاعت کودک به حساب می آورند در صورتی که این مورد یکی از علائم بیش فعالی به شمار می آید.
    تشخیص بیش فعالی با یک آزمون خاص امکانپذیر نیست. مجموعه ای از این علائم باید (حداقل در مدت شش ماه) مورد بررسی قرار بگیرد. کودک این موارد را معمولا قبل از هفت سالگی نشان می دهد. همچنین کودکی که دارای این نشانه هاست با رفتارهایش اطرافیان خود را در محیط های مختلفی مانند مدرسه یا خانه دچار مشکل می کند و حتی با گروه دوستان و همسالان خود نیز به راحتی کنار نمی آید.
    در مقابل این دسته از پدر و مادرها، والدینی هستند که نمی خواهند مشکل کودک خود را بپذیرند و معمولا با بهانه آوردن از هشدارهای معلمان و سایر اطرافیان طفره می روند. این افراد از درمان این اختلال واهمه دارند و گمان می کنند داروهایی که توسط پزشک تجویز می شود برای فرزندشان عوارض دارد. این در حالی است که اگ راین کودکان در زمان مناسب درمان نشوند، نمی توانند در امور آموزشی و فعالیت های اجتماعی خود موفق عمل کحنند و ممکن است برای خودو اطرافیانشان مشکل آفرین باشند.
    دلایل بیش فعالی
    علت به وجود آمدن بیش فعالی احتمالا ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی است. احتمالا این کودکان در بخش های مربوط به توجه و تمرکز در مغز دچار نقس جزئی هستند. از عواملی که می توانند در بروز این اختلال موثر باشند سیگار کشیدن و یا مصرف الکل در دوران بار داری توسط مادر است.
    حتی استنشاق تحمیلی دود سیگار توسط مادر باردار، باعث اختلال در رفتار کودک می شود. استرس مادر هم با این موضوع ارتباط دارد. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده باینگر این است که این اختلال معمولا در خویشاوندان نزدیکاین افراد هم وجود دارد.
    مسمومیت ناشی از سرب حاصل از دود اتومبیل و آلودگی هوا، غذاهای محتوی مواد افزودنی مثل شیرین کننده های مصنوعی و یا رنگ دهنده های خوراکی، مواد جلوگیری کننده از فاسد شدن غذا که در بعضی از غذاهای آماده وجود دارد، نیز در ایجاد این اختلال سهیم هستند.
    در صورت بی توجهی به کودکان بیش فعال و معالجه نشدن آنها احتمال اینکه این افراد در آینده به افسردگی مبتلا شوندو یا در نوجوانی رفتارهای ضد اجتماعی و گاه بزهکارانه داشته باشند زیاد است. بنابراین به والدین توصیه می شود که حتما در دوران کودکی برای معالجه فرزند خود اقدام کنند. این بیماری دردوران مدرسه بیشتر مشکل آفرین می شود زیرا کودک تمرکز کافی برای گوش دادن به درس ندارد و مدام برای بیرون رفتن از کلاس اجازه می خواهد. این بچه ها نمی توانند آرام روی صندلی بنشینند، معمولا پرحرف هستند و مدام سر کلاس با دوستان خود حرف می زنند و این موضوع باعث می شود از لحاظ تحصیلی با مشکل مواجه باشند.
    والدین باید به رفتار کودکان خود دقت داشته باشند و تنها در صورتی که مجموعه از این نشانه ها را در مدت طولانی مشاهده کردند با یک متخصص مشورت کنند. در غیر اینصورت نمی توان به هر کودک پرتحرک برچسب بیش فعالی زد.
    درمان بیش فعالی
    درمان سریع برای ADHD وجود ندارد اما علائم آن قابل شناسایی و کنترل هستند. بهتر است والدین برای کمک کردن به خود و کودکشان در مورد این اختلال اطلاعات بیشتری کسب کنند. همچنین برنامه تربیتی ویژه ای را متناسب با نیازهای فرزند خود طرح ریزی کنند. درست است که کنار آمدن با کودکان بیش فعال کار ساده ای نیست اما والدین باید بدانند که این افراد ذاتا بد نیستند اما بدون مصر ف دارو و رفتار درمانی نمی توانند رفتار خود را کنترل کنند.
    در این مورد خانواده، معلم و مدرسه باید با یکدیگر همکاری داشته باشند. والدین باید از تنبیه بدنی کودک خود جدا خودداری کنند و با او با محبت رفتار کنند. دارودرمانی هم در صورت تجویز پزشک کمک بسیاری به این دسته از کودکان می کند.
    مطالعات نشان داده است رژیم های غذایی هم می تواند برای کمک به این افراد کارساز باشد. آنها باید از زیاده روی در مصرف شکر و غذاهای حاوی آن مانند کیک، شیرینی، شکلات، بیسکویت و نوشابه های شیرین که تحریک کننده هستند خودداری کنند.
    تعدادی از کودکان بیش فعال و کم توجه تا بزرگسالی با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند؛ حتی ممکن است در برخی از بالغین برای نخستین بار تشخیص اختلال بیش فعالی داده شود که البته معمولا سابقه آن از کودکی وجود دارد. این افراد در سنین بالاتر کمتر با مشکل پرتحرکی روبرو هستند و بیشتر احساس بیقراری می کنند.

    منبع:7subh.blogfa.com

    ریشه این همه شیطنت کودکان، کجاست؟ + 0
    ریشه این همه شیطنت کودکان، کجاست؟ – 0

    http://www.delgarm.com/children/children-s-health/5929-ریشه-این-همه-شیطنت-کودکان،-کجاست؟

    کلمات کلیدی : شاید (حداقل (معمولا + «اختلال آرام آزمون آفرین آلودگی آماده آمدن آموزشی آموزگاران آن آنها آنچه آوردن آورند آید آینده اتومبیل اجازه اجتماعی احتمال احتمالا احساس اختصار اختلال ارتباط از است است) است؛ استرس استنشاق اصلی اطرافیان اطرافیانشان اطلاعات اعمال افراد افزودنی افسردگی اقدام البته الکل اما امور امکانپذیر انتظار انجام او اول اولیه اکثرا اگ ای ایجاد این اینصورت اینکه با بار باردار، بارزی بازگردانند بازیگوشی باشد باشند باشید باعث بالاتر بالاخره بالغین باید باینگر بخش بد بدانند بدنی بدون برابر برای برخی بررسی برنامه بروز برچسب بزرگسالی بزهکارانه بسیاری بعد بعضی بنابراین بنشینند، به بهانه بهتر بپذیرند بچه بگیرد بی بیرون بیسکویت بیش بیشتر بیشتری بیقراری بیماری بینی تا تجویز تحریک تحصیلی تحقیقاتی تحمیلی تر تربیتی ترکیبی تشخیص تعدادی تمرکز تمرکز، تنبیه تنها توان تواند توانند توجه توجهی توجهی، توسط توصیه تکالیف جا جدا جزئی جزئیات، جلوگیری جنب جوش حاصل حالی حاوی حتما حتی حدود حرف حرکت حساب خاص خانه خانواده خانواده، خطر خطرناک خواب، خوانده خواهد خواهند خود خودداری خودو خوراکی، خویشاوندان دادن داده دارای دارد دارد، دارند دارو دارودرمانی داروهایی داری داشته دانست دانستند دبستان دبستانی دختران در دردوران درس درست درصد درمان درمانی دست دسته دقت دقتی دلایل دلیل دهد دهند؛ دهندن دهنده دود دور دوران دوره دوستان دوم دچار دیدن دیده دیگر ذاتا را راحتی راین رشد رفتار رفتارهای رفتارهایش رفتن رنگ روبرو روند روی رژیم ریزی ریشهاینهمهشیطنتکودکان،کجاست؟ریشهاینهمهشیطنتکودکان،کجاست؟ زد زمان زمینه زنند زیاد زیاده زیرا سابقه ساده سال سالگی سایر سر سرب سریع سنین سه سهیم سیگار شامل شایع شایعتر شجاعت شد شدن شدندوالدین شده شرایطی شروع شش شما شمار شناسایی شنیده شود شود شوند شوندو شکر شکلات، شیرخواری شیرین شیرینی، شیطنت صبر صندلی صورت صورتی ضد طرح طفره طولانی عادی علائم علاقه علت عمل عوارض عوامل عواملی غذا غذاهای غذایی غیر غیرقابل ف فاسد فرزند فرزندان فرزندشان فعال فعالی فعالی» فعالیت فقط قابل قانع قبل قرار قراری لحاظ مادر مادرها، مانند ماه) مبتلا متخصص متمایز متناسب مثل مجموعه محبت محتوی محوله، محیط محیطی مختلفی مدام مدت مدرسه مربوط مسمومیت مشاهده مشخص مشورت مشکل مشکوک مصر مصرف مصنوعی مطالعات معالجه معلم معلمان معمولا مغز مقابل ممکن مناسب مواجه مواد موارد موثر مورد موضوع موفق می ناتوانی ناشی نامیده ناگهانی نخستین ندارد نداشتن نرم نزدیکاین نشان نشانه نشدن نشده نشستن نشوند، نظمی، نقس نمی نه نوجوانی نوشابه نوع نوعی نیازهای نیز نیست نیستند ها هاست های هر هستند هشت هشدارهای هفت هم همسالان همچنین همکاری هنوز هوا، و والدین والدینی واهمه وجود ورود وسایل، وظایف ویژه ویژگی پاهای پدر پرتحرک پرتحرکی پرتحرکی، پرحرف پزشک پسران پسرها پنج پنجه پیش چندان ژنتیکی کار کارساز کارهای کافی کحنند کرد کردن کردن، کردند کسب کشیدن کلاس کم کمبود کمتر کمک کنار کنترل کند کنند کنند منبع کنند؛ کننده که کودک کودکان کودکشان کودکی کیک، گاه گاهی گذاشته گذشته گروه گریه گم گمان گوش گونه یا یعنی یک یکدیگر یکی

     

    

    دانلود بازی Dead Age

    تبیان

    دانلود فیلم Trolls 2016

    پورتال تحليلی خبری

    چرا زنها بیشتر از مردها حرف می‌ زنند

    

    فال تاروت

  • آخرین اخبار و مقالات
  •  

    در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :