راهکارهایی برای داشتن ذهن آرام

مجموعه: اخبار و مقالات
به این مطلب امتیاز دهید

 

  • راهکارهایی برای داشتن ذهن آرام
  •  

    چگونه ذهنی آرام داشته باشیم ؟؟؟

     

     راهکارهایی برای داشتن ذهن آرام

     

    ۱. در کار دیگران دخالت نکنید، مگر آنکه از شما درخواست کمک کند

    بیشتر ما با مداخله در امور دیگران، برای خود و آنها مشکلاتی ایجاد می کنیم. ما معمولاً به این دلیل در کار آنها مداخله می کنیم که معتقدیم راه ما، بهترین راه است. ما تصور می کنیم که منطق ما بهترین منطق است و کسانی که مطابق طرز فکر ما عمل نمی کنند، باید مورد انتقاد قرار بگیرند و به مسیر درست (که همان مسیر ماست) هدایت شوند.

    این طرز فکر، وجود فردیت را انکار می کند. خداوند هر یک از ما را منحصر به فرد آفریده است و هیچ دو نفری، نمی توانند یک جور فکر و عمل کنند. تمام مردان و زنان، به روش منحصر به فرد خودشان عمل می کنند؛ بنابراین به فکر کار خود باشید و آرامش را برای خود حفظ کنید.

     

    ۲. حسود نباشید

    همه ما این تجربه را کسب کرده ایم که چگونه حسادت می تواند آرامش ذهن را به هم بزند؛ مثلاً وقتی که شما می دانید که سخت تر از همکاران تان در اداره کار می کنید، اما گاهی اوقات آنها ترفیع می گیرند و شما نمی گیرید، یا اینکه چند سال پیش کاری را شروع کردید، اما به اندازه همسایه تان که تازه یک سال است آن کار را شروع کرده، موفق نیستید.

    مثال های متعددی از این قبیل در زندگی روزمره وجود دارد، اما هیچ یک از آنها دلیل نمی شود که شما حسودی کنید. به خاطر داشته باشید که زندگی هر کسی طبق سرنوشت او رقم می خورد که حالا جزئی از واقعیت اوست. اگر مقدر شده که شما ثروتمند باشید، هیچ چیز در دنیا نمی تواند شما را متوقف سازد و اگر اینگونه مقدر نشده باشد، هیچ کس نمی تواند به شما کمک کند. با سرزنش کردن دیگران، در قبال بداقبالی خود، کاری از پیش نمی برید. مطمئن باشید که حسادت، شما را به جایی نمی رساند، تنها آرامش را از ذهن شما می رباید.

     

    ۳. ببخشید و فراموش کنید

    این روش، بهترین راه برای رسیدن شما به آرامش ذهنی است. ما اغلب به دلیل اینکه کسی به ما توهین کرده یا به ما ضرری رسانده است، احساسات ستیزگی را در قلب خود افزایش می دهیم. ما شکایت ها و گلایه ها در خود را پرورش می دهیم و نتیجه آن برای ما، تنها بی خوابی، زخم معده و افزایش فشارخون است. توهین یا صدمه ممکن است یک بار اتفاق بیفتد، اما با تشدید شکایات، مدام آن را به خود یادآوری می کنیم. شما باید به سرعت این عادت بد را ترک کنید.

    زندگی بسیار کوتاه تر از آن است که بخواهد بازیچه چنین چیزهایی شود. ببخشید و فراموش کنید؛ تنها با بخشش و فراموش کردن است که عشق شکوفا می شود.

     

    ۴. به دنبال تایید دیگران نباشید

    دنیا پر از آدم های خودخواه است. آنها به ندرت بدون انگیزه های خودپسندانه کسی را ستایش می کنند؛ آنها ممکن است امروز شما را ستایش کنند، زیرا در قدرت هستید، اما به محض اینکه جایگاه خود را از دست دادید، موفقیت شما را فراموش می کنند و به دنبال پیدا کردن نقص و ایراد در شما خواهند بود.

    چرا تا حد مرگ برای به رسمیت شناخته شدن تلاش می کنید؟ این رسمیت، ارزش این همه تلاش را ندارد. وظایف خود را بسیار اخلاقی و صادقانه انجام دهید و منتظر تایید دیگران نباشید.

     

    ۵. خودتان را مطابق با محیط پیرامون خود تغییر دهید

    اگر سعی کنید فقط محیط را تغییر دهید، موقعیت هایتان را از دست خواهید داد. به جای آن، سعی کنید خودتان را مطابق با محیط اطراف خود تغییر دهید. به محض انجام این کار، حتی محیط پیرامون تان که با شما سر جنگ داشت، به طور اسرارآمیزی، تغییر می کند و با شما همسو و هماهنگ می شود.

     

    ۶. آنچه را که درمان نمی شود، تحمل کنید

    بهترین راه برای تبدیل ضرر به سود، همین است. هر روز با تعداد زیادی از ناملایمات، بیماری ها، آزردگی ها و حوادثی مواجه می شویم که نمی توانیم آنها را تحمل کنیم و یا تغییرشان دهیم؛ بنابراین باید یاد بگیریم که با آنها سازگار شویم. باید بیاموزیم با خوشرویی و بردباری، آنها را تحمل نماییم. به خودتان ایمان داشته باشید؛ شما برحسب میزان شکیبایی خود، قدرت و توانایی بیشتری را به دست خواهید آورد.

     

    ۷. به اندازه توان خود مسئولیت به عهده بگیرید

    لازم است این پند، همیشه در خاطرتان بماند. ما اغلب تمایل داریم بیشتر از توان مان مسئولیت برعهده بگیریم؛ انگار این امر، ذهن و منیت ما را راضی می سازد، اما شما که حدود خود را به خوبی می شناسید، چرا کار بیشتری را تحمل می کنید که نگرانی بیشتری را برای شما در بر خواهد داشت؟

    شما نمی توانید با فعالیت های بیشتر، ذهن خود را به سمت آرامش سوق دهید؛ بنابراین درگیری های اضافی را کاهش دهید و اوقات خود را صرف دعا، درون نگری و آرامش نمایید. این کار افکاری را که موجب بروز استرس و بی قراری در ذهن تان می شود، کاهش می دهد. ذهن آسوده، آرامش بیشتری در بر خواهد داشت.

     

    ۸. به طور مرتب تمرکز را تمرین کنید

    تمرین تمرکز، ذهن را آرام می کند و افکار مزاحم را از بین می برد. این کار بالاترین درجه آرامش ذهن است. اگر هر روز نیم ساعت تمرکز نمایید، ذهن تان در ۲۳ ساعت و نیم دیگر، آرامش کافی خواهد داشت و ذهن شما به سادگی قبل، درگیر ناملایمات نمی شود. با افزایش زمان تمرکز روزانه، سود بیشتری عایدتان خواهد شد. به علاوه، کارایی شما نیز افزایش می یابد و قادر خواهید بود نتایج بهتری را در زمان کمتری ارائه دهید.

     

    ۹. ذهن خود را هرگز خالی نگذارید

    ذهن خالی، محل مورد علاقه شیطان است. تمام کارهای شیطانی در ذهن خالی روی خواهد داد. ذهن خود را با افکار مثبت و با ارزش پر کنید. فعالانه یک سرگرمی را دنبال کنید و کاری را انجام دهید که علاقه شما را برانگیزد. شما باید تصمیم بگیرید که چه چیزی بیشتر ارزش دارد؛ پول یا آرامش ذهن؟

    ممکن است سرگرمی های شما اغم از کارهای عام المنفعه یا کار مذهبی، همیشه پولی به همراه نداشته باشد، اما حس موفقیت و تکامل را برای شما در بر خواهد داشت؛ حتی زمانی که از لحاظ جسمی در حال استراحت هستید، خودتان را مشغول خواندن یا مناجات با خدا نمایید.

     

    راهکارهایی برای داشتن ذهن آرام

     

    ۱۰. هیچ گاه کاری را به تعویق نیندازید و هرگز افسوس نخورید

    انرژی و وقت خود را با «باید» یا «نباید» ها تلف نکنید. روزها، ماه ها و سال ها ممکن است با این مناظرات ذهنی بیهوده تلف شود. شما هرگز نمی توانید برنامه ریزی دقیق و همه جانبه ای داشته باشید، زیرا هرگز نمی توانید تمام اتفاقات آینده را پیش بینی نمایید. برای وقت خود ارزش قائل شوید و کارهایی را انجام دهید که به راستی لازم است انجام شود.

    مهم نیست که اولین بار با شکست مواجه شوید؛ زیرا می توانید از اشتباهات خود درس بگیرید و بار دیگر موفقیت کسب نمایید. عقب نشینی و نگرانی، کاری از پیش نمی برد، هرگز حسرت نخورید؛ آنچه که اتفاق افتاده، دیگر قابل تغییر نیست، حتی اگر تمام عمر حسرت آن را بخورید.

    راهکارهایی برای داشتن ذهن آرام + 11
    راهکارهایی برای داشتن ذهن آرام – 0

    http://www.delgarm.com/psychology/family-counseling/26345-چگونه-ذهن-آرام-داشته-باشیم

    کلمات کلیدی : (که + «باید» «نباید» ؟؟؟ آدم آرام آرامش آزردگی آسوده، آفریده آن آن، آنها آنچه آنکه آورد آینده اتفاق اتفاقات احساسات اخلاقی اداره ارائه ارزش از است است، استراحت استرس اسرارآمیزی، اشتباهات اضافی اطراف اغلب اغم افتاده، افزایش افسوس افکار افکاری المنفعه اما امر، امروز امور انتقاد انجام اندازه انکار انگار انگیزه او اوست اوقات اولین اگر ای ایجاد ایراد ایم ایمان این اینکه اینگونه با بار بازیچه باشد، باشید باشید، باشید؛ باشیم بالاترین باید ببخشید بخشش بخواهد بخورید بد بداقبالی بدون بر برانگیزد برای برحسب برد برد، بردباری، برعهده برنامه بروز برید بزند؛ بسیار بماند بنابراین به بهتری بهترین بود بود چرا بگیرند بگیرید بگیرید لازم بگیریم بگیریم؛ بی بیاموزیم بیشتر بیشتر، بیشتری بیفتد، بیماری بین بینی بیهوده تا تازه تان تایید تبدیل تجربه تحمل تر ترفیع ترک تشدید تصمیم تصور تعداد تعویق تغییر تغییرشان تلاش تلف تمام تمایل تمرکز تمرکز، تمرین تنها توان توانایی تواند توانند توانید توانیم توهین تکامل ثروتمند جانبه جای جایگاه جایی جزئی جسمی جنگ جور حال حالا حتی حد حدود حس حسادت حسادت، حسرت حسود حسودی حفظ حوادثی خاطر خاطرتان خالی خالی، خدا خداوند خوابی، خواندن خواهد خواهند خواهید خوبی خود خود، خودتان خودخواه خودشان خودپسندانه خورد خوشرویی داد دادید، دارد، دارد؛ داریم داشت داشت داشت، داشت؛ داشت؟ شما داشته دانید دخالت در درجه درخواست درس درست درمان درون درگیر درگیری دست دعا، دقیق دلیل دنبال دنیا دهد دهید دهید دهید اگر دهید، دهید؛ دهیم دهیم؛ دو دیگر دیگر، دیگران دیگران، ذهن ذهن؟ ممکن ذهنی را راستی راضی راه رباید رساند، رسانده رسمیت رسمیت، رسیدن رقم روز روزانه، روزمره روزها، روش روش، روی ریزی زخم زمان زمانی زنان، زندگی زیادی زیرا سادگی سازد سازد، سازگار ساعت سال ستایش ستیزگی سخت سر سرزنش سرعت سرنوشت سرگرمی سعی سمت سود سود، سوق شد شدن شده شروع شما شناخته شناسید، شود شود شود شود، شوند این شوید شوید؛ شویم شکایات، شکایت شکست شکوفا شکیبایی شیطان شیطانی صادقانه صدمه صرف ضرر ضرری طبق طرز طور عادت عام عایدتان عشق عقب علاقه علاوه، عمر عمل عهده فراموش فرد فردیت فشارخون فعالانه فعالیت فقط فکر فکر، قائل قابل قادر قبال قبل، قبیل قدرت قرار قراری قلب لازم لحاظ ما ما، ماست) مان ماه متعددی متوقف مثبت مثلاً محض محل محیط مداخله مدام مذهبی، مرتب مردان مرگ مزاحم مسئولیت مسیر مشغول مشکلاتی مطابق مطمئن معتقدیم معده معمولاً مقدر ممکن مناجات مناظرات منتظر منحصر منطق منیت مهم مواجه موجب مورد موفق موفقیت موقعیت مگر می میزان ناملایمات ناملایمات، نباشید نباشید دنیا نباشید همه نتایج نتیجه نخورید انرژی نخورید؛ ندارد نداشته ندرت نشده نشینی نفری، نقص نمایید نمایید نمایید، نماییم نمی نکنید نکنید، نگذارید ذهن نگرانی نگرانی، نگری نیز نیست نیست، نیستید مثال نیم نیندازید ها ها، های هایتان هدایت هر هرگز هستید، هم همان هماهنگ همراه همسایه همسو همه همکاران همیشه همین هیچ و واقعیت وجود وظایف وقت وقتی پر پرورش پند، پول پولی پیدا پیرامون پیش چرا چند چنین چه چگونه چگونهذهنآرامداشتهباشیمچگونهذهنآرامداشتهباشیم چیز چیزهایی چیزی کار کار، کارایی کارهای کارهایی کاری کافی کاهش کردن کرده کرده، کردید، کس کسانی کسب کسی کمتری کمک کند کند بیشتر کنند کنند، کنند؛ کنید کنید کنید این کنید بهترین کنید تمرین کنید زندگی کنید، کنید؛ کنید؟ کنیم که کوتاه گاه گاهی گلایه گیرند گیرید، یا یابد یاد یادآوری یک

     

    

    مرورگر گوگل کروم

    استخدام

    عکس های خنده دار

    نرم افزار ویرایش تصویر

    آگهی های استخدامی

    

    فال تاروت کبیر

  • آخرین اخبار و مقالات
  •  

    در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :