املاح و ویتامین هایی که در دوران بارداری لازم است/

مجموعه: اخبار و مقالات
به این مطلب امتیاز دهید

 

  • املاح و ویتامین هایی که در دوران بارداری لازم است/
  •  

     کاهش ریزمغذی‌ها، ویتامین‌ها و املاح در دوران بارداری امری طبیعی است. با این حال به منظور پیشگیری از بروز هر نوع اختلال در رشد جنین لازم است کمبود‌ها برطرف شوند. مصرف ۵ ویتامین و املاح از ابتدای بارداری تا انتها برای هر خانم بارداری لازم و ضروری است. با ما همراه باشید تا آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

    املاح و ویتامین هایی که در دوران بارداری لازم است/

    املاح و ویتامین هایی که در دوران بارداری لازم است/

    ویتامینB9  یا فولیک‌اسید

    ویتامین  B9که با نام فولات یا فولیک‌اسید نیز شناخته می‌شود از جمله اصلی‌ترین ویتامین‌هایی است که حتی قبل از اقدام به بارداری نیز باید به مدت ۳ ماه مصرف شود. این ویتامین نقش ویژه‌ای در رشد سیستم عصبی و مغزی جنین دارد و کمبود آن می‌تواند باعث اختلال‌های عصبی در جنین شده و احتمال زایمان زودرس و فشارخون بالا را در بارداری افزایش ‌دهد. میزان نیاز خانم باردار به اسیدفولیک روزانه ۴۰۰ میلی‌گرم است. این ویتامین در سبزی‌های برگ‌ سبز (اسفناج، کلم، کاهو،….) گردو، آووکادو، بادام، طالبی و تخم‌مرغ وجود دارد.

    ید

    ید از جمله ریزمغذی‌های ضروری دوران بارداری است که در کارکرد بهتر غده تیروئید دخیل است. هورمون‌های غده تیروئید به واسطه ید در تکامل مغز جنین نقش دارند. در ضمن بعد از تولد، کودک همچنان به ذخایر ید نیاز دارد تا زمانی که خود بتواند هورمون‌های تیروئید را تولید کند. میزان نیاز خانم باردار به ید ۲۰۰ میلی‌گرم در روز  است. بهترین منابع ید آبزیان، لبنیات، تخم‌مرغ و نمک یددار است.

    کلسیم

    کلسیم ماده ضروری برای رشد استخوان‌ها و دندان کودکان است. در صورتی که مادری در طول بارداری به اندازه کافی کلسیم دریافت نکند، جنین از ذخایر استخوانی مادر کلسیم برمی‌دارد و این مسئله احتمالی پوکی‌استخوان را در مادر افزایش می‌دهد. میزان نیاز خانم باردار به کلسیم از ۳ ماهه سوم روزانه یک گرم است. لبنیات به‌خصوص پنیر، ماست و شیر منابع خوب کلسیم هستند. مصرف ۳ تا۴ محصول لبنی در روز می‌تواند نیاز بدن به کلسیم را برطرف کند.

    املاح و ویتامین هایی که در دوران بارداری لازم است/

    ویتامین D

    ویتامین D در جذب کلسیم نقش دارد و به این ماده کمک می‌کند تا در استخوان استقرار یابد. مصرف به اندازه ویتامین D در طول بارداری باعث پرشدن ذخایر بدن کودک در یک ماهه اول زندگی می‌شود. میزان نیاز بدن به ویتامین D در دوران بارداری روزانه ۱۰ میلی‌گرم است.  میزان ویتامین D موجود در موادغذایی بسیار اندک است. ماهی آزاد، ساردین، زرده تخم‌مرغ، جوانه گندم و کره مقدار کمی ویتامین D دارند اما منبع اصلی نور خورشید است. وقتی نور خورشید به پوست ما می‌تابد بدن‌مان ویتامین D می‌سازد. البته به دلیل آلوده بودن هوا معمولا در طول بارداری ویتامین D به صورت مکمل تجویز می‌شود.

    آهن

    بیشتر زنان باردار دچار فقر آهن و کم‌خونی ناشی از آن هستند. دلیل خستگی و کاهش مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها هم کمبود آهن است. میزان نیاز بدن به آهن در بارداری ۲۵ تا ۳۵ میلی‌گرم در روز به‌خصوص در ۶ ماه آخر بارداری است. گوشت‌قرمز، ماهی، سبزی‌های خشک و تخم‌مرغ حاوی مقادیر قابل‌توجهی آهن هستند.

    مصرف ویتامینC  همراه با موادغذایی حاوی آهن، جذب این ماده را افزایش می‌دهد. در عوض مصرف چای، قهوه و کولا‌ها بعد از صرف غذاهای حاوی آهن، جذب آن را پایین می‌آورد.

    املاح و ویتامین هایی که در دوران بارداری لازم است/ + 2
    املاح و ویتامین هایی که در دوران بارداری لازم است/ – 0

    http://www.delgarm.com/children/children-s-health/10024-املاح-و-ویتامین-هایی-که-در-دوران-بارداری-لازم-است

    کلمات کلیدی : ویتامین کاهش ید (اسفناج، + آبزیان، آخر آزاد، آلوده آن آن‌ها آهن آهن، آووکادو، ابتدای احتمال احتمالی اختلال اختلال‌های از است است استخوان استخوانی استخوان‌ها استقرار اسیدفولیک اصلی اصلی‌ترین افزایش اقدام البته اما امری املاح املاحوویتامینهاییکهدردورانبارداریلازماستاملاحوویتامینهاییکهدردورانبارداریلازماست انتها اندازه اندک اول این با بادام، باردار بارداری باشید باعث بالا باید بتواند بدن بدن‌مان برابر برای برطرف برمی‌دارد بروز برگ‌ بسیار بعد به بهتر بهترین به‌خصوص بودن تا تجویز تخم‌مرغ تخم‌مرغ، تولد، تولید تکامل تیروئید جذب جمله جنین جوانه حال حاوی حتی خانم خستگی خشک خوب خود خورشید دارد دارد دارند دخیل در دریافت دلیل دندان دوران دچار ذخایر را رشد روز روزانه ریزمغذی‌ها، ریزمغذی‌های زایمان زرده زمانی زنان زندگی زودرس ساردین، سبز سبزی‌های سوم سیستم شده شما شناخته شود شوند شیر صرف صورت صورتی ضروری ضمن طالبی طبیعی طول عصبی عفونت‌ها عوض غده غذاهای فشارخون فقر فولات فولیک‌اسید فولیک‌اسید ویتامین قابل‌توجهی قبل قهوه لازم لبنی لبنیات لبنیات، ما مادر مادری ماده ماست ماه ماهه ماهی ماهی، محصول مدت مسئله مصرف معرفی معمولا مغز مغزی مقادیر مقاومت مقدار منابع منبع منظور موادغذایی موجود مکمل میزان میلی‌گرم می‌آورد می‌تابد می‌تواند می‌دهد می‌سازد می‌شود می‌شود آهن بیشتر می‌کند ناشی نام نقش نمک نور نوع نکند، نیاز نیز هایی هر هستند هستند مصرف هم همراه همچنان هوا هورمون‌های و واسطه وجود وقتی ویتامین ویتامین‌ها ویتامین‌هایی ویژه‌ای پایین پرشدن پنیر، پوست پوکی‌استخوان پیشگیری چای، کارکرد کافی کاهش کاهو،) کره کلسیم کلسیم کلسیم کلم، کمبود کمبود‌ها کمک کمی کم‌خونی کند کند کنیم املاح که کودک کودکان کولا‌ها گردو، گرم گندم گوشت‌قرمز، یا یابد ید یددار یک ‌دهد

     

    

    مرورگر گوگل کروم

    آموزس سس سالسا

    دانلود فیلم آبنبات چوبی

    عکس نوزادان

    دانلود آهنگ جدید علی لهراسبی

    

    فال تاروت کبیر

  • آخرین اخبار و مقالات
  •  

    در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :