آموزش‌های کودکان را از چه سنی شروع کنیم؟

مجموعه: اخبار و مقالات
به این مطلب امتیاز دهید

 

  • آموزش‌های کودکان را از چه سنی شروع کنیم؟
  •  

    این نکته بسیار مهم را همه ما می‌دانیم که کودک زیر ۷ سال را نباید به طور مستقیم آموزش داد و برای آموزش او باید از روش‌های تخصصی و عینی کمک بگیریم. همچنین همه ما می‌دانیم که آموزش تنها به آموزش‌های رسمی محدود نمی‌شود.

     

    آموزش‌های کودکان را از چه سنی شروع کنیم؟

    اولین آموزش‌ها در خانواده و در محیط آرام خانه شکل می‌گیرد. مانند آموزش خوب زندگی کردن، خوب حرف زدن و در کل آموزش چگونه درست اندیشیدن را باید از‌‌ همان روزهای نخست کودکی در نهاد کودک جای دهیم تا با رشد روحی و روانی و فیزیکی او این امر مهم نیز به تکامل برسد و بعد سایر آموزش‌های جانبی را شروع کنیم. شایان ذکر است که آموزش کودک در این سنین صرفا به صورت غیرمستقیم و بیشتر از طریق تحریک تمام حواس پنجگانه‌اش باید صورت بگیرد، چون کودک مانند ما تجربه لازم برای تمرکز در کلاس آموزشی رسمی را به دست نیاورده است و شاید تحمل کلاس آموزشی برایش خسته کننده وکسالت‌آور باشد. پس بهتر است آموزش‌ها در خلال بازی باشد تا برای کودک ایجاد علاقه و انگیزه کند. آموزش در این زمان بسیار دشوار و مهم است زیرا ریشه‌های آموزش را به وجود می‌آورد و باید کاملا تخصصی و تکنیکی باشد.

    آموزش زبان دوم

    کودک از بدو تولد حس شنوایی فوق‌العاده‌ای دارد که به او اجازه می‌دهد اصوات مختلف را از هم تشخیص دهد. اگر از‌‌ همان بدو تولد با کودک با دو زبان صحبت کنیم او توانایی درک هر دو زبان پیدا می‌کند. این کودک دیر زبان باز خواهد کرد زیرا با دایره وسیعی از لغات مواجه می‌شود که باید آن‌ها را پردازش کند و در نتیجه دیر زبان باز می‌کند وگاهی لغات دو زبان را با هم مخلوط می‌کند، ولی بعد از مدتی و در صورت مداومت کار برایش عادی می‌شود. این حالت کاملا طبیعی است و در ۴- ۳ سالگی از بین می‌رود. این نکته را به یاد داشته باشید که هرگز برای آموختن یا حرف زدن یک زبان نباید به کودک فشار آورد. همیشه با کوچک‌ترین پیشرفتش او را تشویق کنید و در صورت ناکامی‌اش در هیچ صورتی نگرانی خود را به او نشان ندهید زیرا ممکن است در حرف زدنش دچار مشکل شود. البته بهتر است آموزش زبان دوم را پس از تکمیل زبان اول و کامل شدن دایره لغات کودک آغاز کنیم، زیرا کودک معمولا در ۳ تا5/3سالگی به این مهارت دست می‌یابد. می‌توان هم‌زمان با شروع مهدکودک آموزش زبان دوم را آن هم به طور غیرمستقیم آغاز کرد و آموزش مستقیم را با شروع مدرسه ادامه داد.

    آموزش نقاشی

    از ۲سالگی می‌توان آموزش رنگ‌ها را به کودکان آغاز کرد زیرا کودک از لحاظ روانی و جسمی رشد می‌کند، ماهیچه‌هایش قوی می‌شود و از نظر بینایی چشمش توانایی دنبال کردن و هدایت دست به هر سمتی را که می‌خواهد، دارد. کودکان معمولا سعی می‌کنند خطوطی را از چپ به راست رسم کنند. از آنجا که نقاشی آغازی برای نوشتن است، لازم است کودک را به کشیدن نقاشی تشویق کرد. بهترین سن برای شروع آموزش نقاشی با هدف ایجاد خلاقیت در کودک و نه نقاشی کردن در پایان ۴‌سالگی است. منظور از آموزش نقاشی تنها فراهم کردن فضایی برای رشد خلاقیت بچه‌ها از جمله نقاشی است. حتی والدین خود می‌توانند عهده‌دار این امر باشند. می‌توانید از موسیقی، تئا‌تر، بازی، ‌قصه، شعر و… استفاده کنید و فضایی را به وجود آورید تا کودک‌تان خود را با زبان تصویر آشنا کند. نقاشی یک زبان بین‌المللی است؛ زبانی برای گفتن ناگفته‌ها. بهتر است کودک تا ۳ سالگی از گواش، آبرنگ و مداد شمعی برای نقاشی استفاده کند و از 4.5 سالگی به بعد از مدادرنگی استفاده کند. می‌توانید پایین دیوار اتاقش را سرتاسر مقوا بچسبانید و او را توجیه کنید که فقط در آنجا مجاز است نقاشی کند.

    آموزش مهارت‌ها و ارزش‌های اجتماعی

    مهارت‌های زندگی دائما تذکر دادن به کودک نیست؛ این‌که به او بگوییم مودب باش، جلوی بزرگ‌تر بایست، درست بخور، درست بشین، این‌طوری حرف نزن، این‌طوری حرف بزن، سلام کن، خداحافظی نکردی. این‌ها نه تنها مهارت‌ها را بالا نمی‌برد بلکه اعتماد به نفس آن‌ها را نیز پایین می‌آورد. او برداشتی را که ما از هر کدام از باید‌ها و نباید‌ها داریم را ندارد. پس باید به صورت تجربی بیاموزد که ادب یعنی چه؟ تربیت یعنی چه؟ هرچقدر ما برایش توضیح دهیم او به درک درست نمی‌رسد و باید تجربه کند. اگرکودک ما سلام نکرد یا خداحافظی را فراموش کرد نشانه آن نیست که او بی‌ادب است و بی‌ادب می‌ماند. او هنوز درک درستی از این واژه‌ها ندارد یا شاید زمان استفاده مناسب از آن را نمی‌داد. در هر صورت او را به اجبار وادار به کاری که میل به انجام آن ندارد، نکنید. برای آموزش او روش ترغیب وتشویق بسیار مناسب است. هیچ‌ وقت برای انجام ندادن رفتارهای اجتماعی احساس شرم و گناه به او ندهید و از جملاتی مانند بد و زشت است و گناه و… استفاده نکنید. برای انجام کاری اصرار و خواهش نکنید چون نتیجه‌ای نخواهد داشت یا اگر هم داشته باشد موقتی است و زود از بین می‌رود.

    آموزش موسیقی

    بر اساس پژوهش‌های بسیار، درک موسیقی از دوران جنینی آغاز می‌شود. اما دریافت علائم صوتی و واکنش‌های ناشی از آن زمانی است که کودک قادر به تحلیل و تفکیک صدا‌ها و آوا‌هاست. بسیاری از کار‌شناسان آموزش و نیز روان‌شناسان در پی تحقیقات پژوهشگران بهترین سن آموزش موسیقی به کودکان را ۲ تا ۸ سالگی می‌دانند؛ البته باز هم به روش غیرمستقیم.

    آموزش ورزشی

    یکی از رشته‌های ورزشی مناسب برای سنین زیر پیش دبستان ژیمناستیک است تا مهارت‌ها و هماهنگی‌های حرکتی کودک تقویت شود. در بسیاری از مهد‌ها و باشگاه‌ها این کلاس‌ها دایر است و والدین می‌توانند از ۴ سالگی فرزندشان را در این کلاس‌ها ثبت‌نام کنند. البته از این سنین می‌توان کودک را با شنا نیز آشنا کرد.

    منبع:bartarinha.ir

    آموزش‌های کودکان را از چه سنی شروع کنیم؟ + 1
    آموزش‌های کودکان را از چه سنی شروع کنیم؟ – 0

    http://www.delgarm.com/children/children-s-health/5666-آموزش‌های-کودکان-را-از-چه-سنی-شروع-کنیم؟

    کلمات کلیدی : اولین این + آبرنگ آرام آشنا آغاز آغازی آموختن آموزش آموزشی آموزش‌ها آموزش‌های آموزش‌هایکودکانراازچهسنیشروعکنیم؟آموزش‌هایکودکانراازچهسنیشروعکنیم؟ آن آنجا آن‌ها آوا‌هاست آورد آورید اتاقش اجازه اجبار اجتماعی اجتماعی مهارت‌های احساس ادامه ادب ارزش‌های از از‌‌ اساس است است، است؛ استفاده اصرار اصوات اعتماد البته اما امر انجام اندیشیدن انگیزه او اول اگر اگرکودک ایجاد این این‌طوری این‌ها این‌که با باز بازی بازی، باش، باشد باشد باشند باشگاه‌ها باشید بالا باید باید‌ها بایست، بخور، بد بدو برای برایش برداشتی برسد بزرگ‌تر بزن، بسیار بسیار، بسیاری بشین، بعد بلکه به بهتر بهترین بچسبانید بچه‌ها بگوییم بگیرد، بگیریم بیاموزد بیشتر بین بینایی بین‌المللی بی‌ادب تئا‌تر، تا تاسالگی تجربه تجربی تحریک تحقیقات تحلیل تحمل تخصصی تذکر تربیت ترغیب تشخیص تشویق تصویر تفکیک تقویت تمام تمرکز تنها توانایی توجیه توضیح تولد تکامل تکمیل تکنیکی ثبت‌نام جانبی جای جسمی جلوی جملاتی جمله جنینی حالت حتی حرف حرکتی حس حواس خانه خانواده خداحافظی خسته خطوطی خلاقیت خلال خواهد خواهش خوب خود دائما داد داد دادن دارد داریم داشت داشته دایر دایره دبستان در درست درستی درک دریافت دست دشوار دنبال دهد دهیم دو دوران دوم دوم کودک دچار دیر دیوار ذکر را راست رسم رسمی رشته‌های رشد رفتارهای رنگ‌ها روانی روان‌شناسان روحی روزهای روش روش‌های ریشه‌های زبان زبانی زدن زدنش زشت زمان زمانی زندگی زود زیر زیرا سال سالگی سایر سرتاسر سعی سلام سمتی سن سنین شایان شاید شدن شرم شروع شعر شمعی شنا شنوایی شود شکل صحبت صدا‌ها صرفا صوتی صورت صورتی طبیعی طریق طور عادی علائم علاقه عهده‌دار عینی غیرمستقیم غیرمستقیم فراموش فراهم فرزندشان فشار فضایی فقط فوق‌العاده‌ای فیزیکی قادر قوی لازم لحاظ لغات ما مانند ماهیچه‌هایش مجاز محدود محیط مختلف مخلوط مداد مدادرنگی مداومت مدتی مدرسه مستقیم مشکل معمولا مقوا ممکن مناسب منظور مهارت مهارت‌ها مهدکودک مهد‌ها مهم مواجه مودب موسیقی موسیقی بر موسیقی، موقتی میل می‌آورد می‌توان می‌توانند می‌توانید می‌خواهد، می‌دانند؛ می‌دانیم می‌دهد می‌رود می‌رود می‌شود می‌ماند می‌کند می‌کند، می‌کنند می‌گیرد می‌یابد ناشی ناکامی‌اش ناگفته‌ها نباید نباید‌ها نتیجه نتیجه‌ای نخست نخواهد ندادن ندارد ندارد، ندهید نزن، نشان نشانه نظر نفس نقاشی نقاشی از نمی‌برد نمی‌داد نمی‌رسد نمی‌شود نه نهاد نوشتن نکته نکرد نکردی نکنید نگرانی نیاورده نیز نیست نیست؛ هدایت هدف هر هرچقدر هرگز هم همان هماهنگی‌های همه همچنین همیشه هم‌زمان هنوز هیچ هیچ‌ و وادار والدین واژه‌ها واکنش‌های وتشویق وجود ورزشی ورزشی یکی وسیعی وقت ولی وکسالت‌آور وگاهی پایان پایین پردازش پس پنجگانه‌اش پژوهشگران پژوهش‌های پی پیدا پیش پیشرفتش چشمش چه؟ چون چپ چگونه ژیمناستیک کار کاری کار‌شناسان کامل کاملا کدام کرد کرد منبع کردن کردن، کشیدن کل کلاس کلاس‌ها کمک کن، کند کند کنند کننده کنید کنیم کنیم، که کودک کودکان کودکی کودک‌تان کوچک‌ترین گفتن گناه گواش، یا یاد یعنی یک ‌سالگی ‌قصه،

     

    

    سنگ بینی

    عکس نوزادان

    دانلود سریال گریم با دوبله فارسی

    کلش اف کلنز و کلش رویال

    قارچ خور اندروید

    

    فال امروز

  • آخرین اخبار و مقالات
  •  

    در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :